Öka trafik, klättra i rankningar och väx ditt företag
Boosta din Trafik online
med Expert-SEO tjänst
Vår Expertis inom Digital Marknadsföring på Lead Fabriken
Lead Fabriken är en ledande digital marknadsföringsbyrå från Sverige. Vi skapar skräddarsydda digitala marknadsföringsstrategier för små och medelstora företag.
Våra tjänster inkluderar SEO, sociala medier-hantering, Google Ads samt Googles andra tjänster och webbplatsdesign.
Vi är engagerade i excellens, innovation och integritet, och bygger starka relationer med våra kunder.
Är det tillväxt du söker har du kommit rätt. Våra experter anpassar strategin efter dina behov för att öka trafik, synlighet och försäljning.
Hur vi utför
Sökmotoroptimering
Vi har hjälpt hundratals företag att nå sina digitala mål och uppnå imponerande resultat. Så här går det till:
Nyckelordanalys
Rätt sökord, rätt plats
Först måste man identifiera vilka nyckelord era potentiella kunder använder. Att hitta vad era framtida kunder söker efter är grunden till en sökmotoroptimering-process.
On-Page
Det synliga
Därefter tar vi nyckelorden och inkluderar de i hemsidan och författar optimerade artiklar efter de. Optimering av bilder och hemsidans hastighet utförs även.
Off-Page
Det osynliga
En stor del av ett SEO-arbete görs borta från er sida. Genom att bygga länkar och författa artiklar som pekar mot eran sida, rankar vi er hemsida högre. Sociala medier paras även ihop med detta.
Återkoppling
Hur har det gått?
Tillsammans med er återkopplar vi er med en rapport och analys över resultaten. Här kommer ni även med framtida önskemål och vi berättar om nästa steg i hur ni kan växa ännu mera!
Vårat utbud av
Digitala Marknadföring
Vi erbjuder digital marknadsföring för framgång online. Våra experter skräddarsyr strategier efter dina behov för ökad synlighet och försäljning.
SEO (Sökmotoroptimering)
Vår SEO-tjänst rankar ditt företag högre i sökmotorernas resultat. Mer synlighet och organisk trafik. Lead Fabrikens grund är i sökmotoroptimering och är vår så kallad ’Bread and butter’.
Sociala medier
8,500,000 människor finns på åtminstone en social media i Sverige. Marknaden och möjligheterna är massiva. Kom i gång med sociala medier så fort som möjligt med vår hjälp.
Webbdesign
Du berättar om din idé och vi anpassar.
Gjorda från grunden med sökordoptimering i baktanke. Supersnabba och användarvänliga hemsidor.
Google-tjänster
Google har många digitala tjänster att erbjuda. Vi har vant oss med dessa över flera år så att du slipper!
Google Ads, Google Företagsprofil och massa andra olika tjänster. Vi sköter det åt er.
Kundernas Glada Röster
Några ord från kvarvarande kunder till Lead Fabriken. Våra SEO-tjänster och annan digital marknadsföring har varit gynnsamt för våra kunder. Tillsammans med våra experter kan ni ta er hemsida till höjderna ni alltid drömt om!
Ni är fantastiskta! Lead Fabriken har hjälpt mitt företag synas online och öka konvertingar. Deras SEO-kunskaper är bäst!
VD för ett städ-bolag
Innan Lead Fabriken saknade vi fokus på SEO. Nu när de arbetar på vår hemsida har vi sett otroliga ökningar i trafik och läsare!
Chefsredaktör
Vanligt Ställda SEO Frågor
Vad är Sökmotoroptimering (SEO)?
Sökmotoroptimering, även förkortat som SEO, är den processen som fokuserar på att förbättra en webbsidas synlighet organiskt i sökmotorer som Google.
Varför är SEO viktigt?
Sökmotoroptimering (SEO) är viktigt eftersom majoriteten av webbanvändare använder sig av sökmotorer för att hitta sig runt internet. En högre placering leder till mer synlighet vilket alltid är gynnsamt för företag. Syns du, så finns du. Syns du inte, så finns du inte.
Hur funkar SEO?
SEO funkar genom att förbättra olika aspekter av en webbplats. Det kan exempelvis vara optimering innehåll, nyckelord, länkar, metadata och användarupplevelse i helhet. Alla dessa är faktorer som sökmotorers algoritmer går i genom innan dem väljer vart din sida ska rankas för X sökterm.
Vilka är de viktigaste aspekterna av SEO?
Analys: En grundläggande analys av webbsidan och dess nuvarande SEO och innehåll måste analyseras. Även kundens önskade mål analyseras. Detta så att sökmotoroptimerings-specialisten kan uppnå rätt och önskat resultat.
Nyckelord: Detta är den stora grundstenen av SEO. Nyckelord kan vara ett enskilt ord kallat sökord. Det kan även vara en hel mening / term kallat sökterm.
Innehåll: Nyckelord och innehåll går hand i hand. Innehållet anpassas efter nyckelorden (sökord och söktermer) som en webbsida hoppas att ranka för. Innehållet ska vara högkvalitivt, relevant och engegerande.
Teknisk SEO: Detta innebär optimering av den tekniska delen av hemsidan. Det kan vara att man snabbar upp hemsidans hastighet genom att minska storleken på filer och bildar, ta bort oanvänd kod (CSS & JS) eller skriva om kod så att den utförs effektivare.
Länkar: Länkbygge är en stor del av SEO, även ofta kallat ’Off-Page’. Det innebär att man länkar en domän (gärna med bättre SEO-betyg* än önskad destination-domän för länk) till önskad domän för att boosta dens enga SEO. Domäner delar med sig av sin länk-juice** med hjälp av länkar som INTE är markerade med nofollow.
Användarupplevelse: Hur användare upplever ens hemsida. En hemsida måste vara enkel att använda, som exempelvis navigering runt hemsidan och bra design. Det ska vara enkelt att exempelvis alltid ta sig till startsidan eller att man ska kunna söka efter det man letar på hemsidan.
Om en användare kommer in på hemsidan och lämnar tidigt leder det till ett så kallat högt ’bounce-rate’*** vilket leder till sämre SEO-rankning.
* SEO-betyg. Verktyg som Ahrefs och Semrush betygsätter exempelvis domärs auktoritet. Med andra ord hur pålitlig och äkta en hemsida är. Högt SEO-betyg är önskevärt.
** Länk-juice innebär det SEO-mässiga som en hemsida delar med sig när den länkar till en annan. En länk från en gammal och trovärdig sida har mer ’länk-juice’ än en ny hemsida som inte anses trovärdig.
*** Bounce-rate. Om en användare klickar på din sida och lämnar utan att klicka vidare har den användaren ’bouncat’. Men om den istället klickar sig vidare på hemsidan och stannar ger det dig ett lägre bounce-rate.
Hur lång tid tar det innan SEO ger resultat?
SEO är en långsiktig strategi. Ibland några timmar men kan även ta några månader innan man ser önskade resultat. Tiden det tar beror på faktorer som bland annat konkurrens, mängd med arbete som krävs eller problem som måste lösas innan hemsidan kan börja ranka som önskat.
För att få goda resultat med SEO krävs det kontinuerligt arbete och tålamod.
Kan jag göra SEO själv?
Självklart kan man utföra SEO själv. Det är även möjligt att bygga ett flygplan helt själv. Grundläggande SEO är simpelt att göra, framför allt om man har en liten hemsida. Det finns mycket resurser online för att lära sig om SEO.
Önskar man expertis med större garanti för resultat är det bästa att anlita en SEO-expert. Även om mycket eller anvancerad SEO måste göras ska man också välja vägen med en professionell SEO-byrå eller expert.
Vad kostar SEO?
Kostnaden beror på många olika faktorer. Det finns inget fast pris eller industri standard för SEO då det finns många olika aspekter av SEO. Generellt sätt brukar grundläggande SEO kosta några tusenlappar per månad medan mer avancerad och bättre utförd brukar börja runt tiotusen kronor per månad. SEO är nästintill alltid en månadskostnad då ett engångsarbete av SEO är sällan effektivt.
Vi tar din hemsida till höjderna du drömt om!
Adress: Solkraftsvägen 25, 135 70 Stockholm
Telefon: +46 76 943 37 11
Email: kontakt@leadfabriken.se